piątek, 26 listopada 2010

Śnieżnik- po raz pierwszy!!!

Pierwszy raz na Śnieżnik wyruszyliśmy  z Międzygórza 15 sierpnia 2009r. Czerwona trasa biegnie początkowo asfaltową szosą między zabytkowymi i współczesnymi domkami letniskowymi. Obok drogi płynie rzeczka Wilczka, której ciche szemranie  w ciepły dzień umilało spacer.

Przy leśniczówce Jawornica trasy niebieska i czerwona się rozłączają.Po kwadransie doszliśmy do miejsca, w którym szlak czerwony wchodzi w las na zboczu Średniaka i stromo pnie się wśród dorodnych świerków.Potem ścieżka trochę skręciła i nie była już taka trudna.
Coraz częściej mogliśmy podziwiać rozległe widoki.
W końcu dotarliśmy do dużej hali, na której stoi schronisko  "Na Śnieżniku".Zostało ono wybudowane w 1871r. z inicjatywy księżniczki Marianny Orańskiej.Od tego czasu było kilkakrotnie modernizowane(ostatni raz w latach 80-tych XXw.)

Po odpoczynku w schronisku wyruszyliśmy na szczyt.

Była piękna pogoda,wiaterek leciutki,więc mogliśmy wylegiwać się na rozległym szczycie i podziwiać widoczne pasma górskie.

Z powrotem wracaliśmy tą samą drogą.Gdy weszliśmy do Międzygórza słońce już zaszło a osada zaczęła układać się do snu.